Co zyskam chodząc na taniec?

Według British Dance Council „Pół godziny tańca towarzyskiego to utrata takiej samej ilości kalorii, jak podczas trzydziestominutowego energicznego spaceru.” Taniec towarzyski przynosi korzyści porównywalne z ćwiczeniami fizycznymi, a ponadto wiele osób uważa, że taniec jest znacznie przyjemniejszy, umożliwia utrzymanie dobrej kondycji w ciekawy sposób. Ćwiczenia zmieniają się wraz z poziomem zaawansowania, uczestnicy poznają nowe kroki, figury, uczą się doskonalić technikę taneczną, co sprawia, że taniec towarzyski się nie nudzi. Taniec towarzyski przynosi również wymierne korzyści zdrowotne. Taniec przede wszystkim chroni serce. Specjaliści potwierdzają, że taniec pozwala spalić nadmiar kalorii, zmuszając serce do wytężonej pracy. Wiele tańców jest tańczonych w spokojnym, umiarkowanym tempie, co sprawia, że są to ćwiczenia idealne w profilaktyce schorzeń układu krwionośnego. Taniec towarzyski pozwala na obniżenie poziomu tłuszczu we krwi. Duńscy badacze potwierdzili doświadczalnie, że po pięciu miesiącach regularnego tańczenia zanotowano u osób biorących udział w doświadczeniu znacznie niższy poziom tłuszczu we krwi, niż przed rozpoczęciem badania. Tańcząc zrzucamy kilogramy. Tańcząc spalamy od 180 do 400 kalorii w ciągu godziny, co odpowiada takim aktywnościom jak aerobik i ćwiczenie na siłowni. Tańcząc poprawiamy sylwetkę bez zbędnych wyrzeczeń i przymusu. Coraz więcej młodych osób ma problemy z nadmiarem kilogramów, a tańcząc zadbamy o wagę, sprawność fizyczną, nie obciążając nadmiernie żadnych partii mięśni, ponieważ równomiernie pracujemy całym ciałem. Tańcząc utrzymujemy dobrą formę fizyczną. Regularny taniec wzmacnia mięśnie, szczególnie nóg i pośladków, kształtuje sylwetkę, zwiększa siłę i poprawia wytrzymałość. Widoczne efekty osiągniemy już po dwóch miesiącach ćwiczeń, a im więcej tańczymy, tym nasze ciało jest sprawniejsze, a samopoczucie lepsze. Wiek nie stanowi problemu, wręcz im jesteśmy starsi tym bardziej, jest to odpowiednia dla nasz forma ruchu. Taniec wzmacnia kości, poprzez ich łagodną stymulację, pobudzając organizm do budowy nowej tkanki, co w konsekwencji wzmacnia szkielet, co jest szczególnie ważne dla kobiet. Ponadto taniec to doskonała forma relaksu i oderwania się od problemów. Tak jak aerobik powoduje zmęczenie fizyczne, ale dodatkowo pomaga się zrelaksować, gdyż podczas tańca nasz organizm uwalnia endorfinę, zwaną hormonem szczęścia. Osoby, które regularnie tańczą, są bardziej odporne, rzadziej zapadają na choroby wirusowe, m. in. przeziębienie lub grypę.

“Taniec to jedna z najbardziej naturalnych form ruchu. Doskonała dla ciała i duszy. Zacznij tańczyć już teraz…” (Pokochaj Swoje Serce, nr 2 2008)